Jak przygotować skuteczny program lojalnościowy?

Każdy z nas lubi dostawać bonusy. Między innymi dlatego tak popularne są programy lojalnościowe. Dzisiaj większość sprzedawców i usługodawców oferuje programy dla stałych klientów. Czy wszystkie programy działają? Co zrobić, aby działania przyniosły oczekiwane rezultaty? Spróbujemy odpowiedzieć na te i szereg innych pytań.

Czy każdy program lojalnościowy jest skuteczny?

Zasadniczo każdy klient docenia, gdy otrzymuje coś w zamian za korzystanie z usług czy kupowanie produktów. Niemniej jednak nie zawsze program lojalnościowy przynosi oczekiwane rezultaty. Z czego to wynika? Przede wszystkim z cech samego programu. Najczęściej identyfikowane problemy z programem lojalnościowym, to:

  • niedostosowanie do branży,
  • niejasne zasady,
  • błędy techniczne o fatalnych skutkach.

Dostosuj program do branży

Zanim jakikolwiek program lojalnościowy zostanie wdrożony, trzeba wykonać profesjonalną analizę. Każda branża ma swoje cechy charakterystyczne, podobnie jak każde przedsiębiorstwo jest inne. Tym samym odmienne są również grupy odbiorców. Zarówno rodzaj programu dla lojalnych klientów, jak i wartość nagród powinny być dopasowane do klientów i ich potrzeb. Warto zatem przeanalizować, co cechuje klientów danej firmy, jakie produkty wybierają najczęściej i ogólnie jakie są ich preferencje zakupowe. Na tej podstawie należy określić, jak powinien wyglądać program dla stałych klientów.

Przejrzyste zasady programu lojalnościowego

Przejrzystość zasad to jedna z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o program lojalnościowy. Klient musi wiedzieć, jakie może dostać nagrody i co zrobić, żeby się to stało. Jednocześnie uzyskanie tej wiedzy nie może wymagać od niego dużego wysiłku. Jeśli zasady nie są jasne, wielu klientów zniechęca się do danego programu.

Nie dopuszczaj do występowania błędów

Obsługa programu lojalnościowego musi odbywać się na najwyższym poziomie, aby przynosił on korzyści. Jeśli tak nie jest, pojawiają się błędy, na przykład w postaci pomyłek w przyznawaniu nagród. Niedopuszczalne jest natomiast, aby klient nie otrzymał nagrody, mimo, że zgodnie z zasadami programu jak najbardziej mu się ona należy. Niestety nieprofesjonalna obsługa programu skutkuje takimi błędami. Jak ich uniknąć?

 

Odpowiedzią na powyższe pytanie jest platforma do zarządzania programem lojalnościowych. Oferuje ją na przykład firma Sparta Loyalty. Platforma marketingowa stworzona przez tę firmę obsługuje każdą mechanikę programu lojalnościowego. Zbiera i przetwarza wszelkie dane programu, dając wgląd pracownikowi obsługi klienta oraz menadżerom. Co więcej, wiele procesów zostaje zautomatyzowanych. Dzięki temu błędy się nie zdarzają, a zysk firmy rośnie.

Skorzystaj z profesjonalnej pomocy

Wspomina powyżej firma Sparta Loyalty oferuje o wiele więcej niż tylko platformę marketingową. Przede wszystkim specjaliści tworzą kompletną strategię działania, dopasowaną do potrzeb danego klienta. Razem z klientem wybierają odpowiedni typ programu lojalnościowego. W późniejszym czasie sprawują nadzór nad jego działaniem, dokonują analiz i wprowadzają niezbędne modyfikacje. Współpraca z fachowcami w zakresie tworzenia i obsługi programu lojalnościowego może zwiększyć dochody firmy nawet o 30%.

 

Jak przygotować skuteczny program lojalnościowy?