Jak przygotowa? skuteczny program lojalno?ciowy?
Ka?dy z nas lubi dostawa? bonusy. Mi?dzy innymi dlatego tak popularne s? programy lojalno?ciowe. Dzisiaj wi?kszo?? sprzedawców i us?ugodawców oferuje programy dla sta?ych klientów. Czy wszystkie programy dzia?aj?? Co zrobi?, aby dzia?ania przynios?y oczekiwane rezultaty? Spróbujemy odpowiedzie? na te i szereg innych pyta?.
Czy ka?dy program lojalno?ciowy jest skuteczny?
Zasadniczo ka?dy klient docenia, gdy otrzymuje co? w zamian za korzystanie z us?ug czy kupowanie produktów. Niemniej jednak nie zawsze program lojalno?ciowy przynosi oczekiwane rezultaty. Z czego to wynika? Przede wszystkim z cech samego programu. Najcz??ciej identyfikowane problemy z programem lojalno?ciowym, to:
- niedostosowanie do bran?y,
- niejasne zasady,
- b??dy techniczne o fatalnych skutkach.
Dostosuj program do bran?y
Zanim jakikolwiek program lojalno?ciowy zostanie wdro?ony, trzeba wykona? profesjonaln? analiz?. Ka?da bran?a ma swoje cechy charakterystyczne, podobnie jak ka?de przedsi?biorstwo jest inne. Tym samym odmienne s? równie? grupy odbiorców. Zarówno rodzaj programu dla lojalnych klientów, jak i warto?? nagród powinny by? dopasowane do klientów i ich potrzeb. Warto zatem przeanalizowa?, co cechuje klientów danej firmy, jakie produkty wybieraj? najcz??ciej i ogólnie jakie s? ich preferencje zakupowe. Na tej podstawie nale?y okre?li?, jak powinien wygl?da? program dla sta?ych klientów.
Przejrzyste zasady programu lojalno?ciowego
Przejrzysto?? zasad to jedna z najwa?niejszych kwestii, je?li chodzi o program lojalno?ciowy. Klient musi wiedzie?, jakie mo?e dosta? nagrody i co zrobi?, ?eby si? to sta?o. Jednocze?nie uzyskanie tej wiedzy nie mo?e wymaga? od niego du?ego wysi?ku. Je?li zasady nie s? jasne, wielu klientów zniech?ca si? do danego programu.
Nie dopuszczaj do wyst?powania b??dów
Obs?uga programu lojalno?ciowego musi odbywa? si? na najwy?szym poziomie, aby przynosi? on korzy?ci. Je?li tak nie jest, pojawiaj? si? b??dy, na przyk?ad w postaci pomy?ek w przyznawaniu nagród. Niedopuszczalne jest natomiast, aby klient nie otrzyma? nagrody, mimo, ?e zgodnie z zasadami programu jak najbardziej mu si? ona nale?y. Niestety nieprofesjonalna obs?uga programu skutkuje takimi b??dami. Jak ich unikn???
Odpowiedzi? na powy?sze pytanie jest platforma do zarz?dzania programem lojalno?ciowych. Oferuje j? na przyk?ad firma Sparta Loyalty. Platforma marketingowa stworzona przez t? firm? obs?uguje ka?d? mechanik? programu lojalno?ciowego. Zbiera i przetwarza wszelkie dane programu, daj?c wgl?d pracownikowi obs?ugi klienta oraz menad?erom. Co wi?cej, wiele procesów zostaje zautomatyzowanych. Dzi?ki temu b??dy si? nie zdarzaj?, a zysk firmy ro?nie.
Skorzystaj z profesjonalnej pomocy
Wspomina powy?ej firma Sparta Loyalty oferuje o wiele wi?cej ni? tylko platform? marketingow?. Przede wszystkim specjali?ci tworz? kompletn? strategi? dzia?ania, dopasowan? do potrzeb danego klienta. Razem z klientem wybieraj? odpowiedni typ programu lojalno?ciowego. W pó?niejszym czasie sprawuj? nadzór nad jego dzia?aniem, dokonuj? analiz i wprowadzaj? niezb?dne modyfikacje. Wspó?praca z fachowcami w zakresie tworzenia i obs?ugi programu lojalno?ciowego mo?e zwi?kszy? dochody firmy nawet o 30%.