Prowadzenie profilu firmy w mediach spo?eczno?ciowych - czy robisz to dobrze?

Wi?kszo?? przedsi?biorców w celu podniesienia popularno?ci swojej firmy, próbuje swoich si? w prowadzeniu mediów spo?eczno?ciowych. Tworzenie “fanpage’y” to jedna z wielu dróg prowadz?cych do lepszego odbioru naszej dzia?alno?ci przez potencjalnych klientów. Wiele osób do ko?ca nie wie, jak faktycznie prowadzi? takie profile i robi to nieudolnie, co wp?ywa jedynie na poszerzenie si? grona osób odbieraj?cych firm? w sposób negatywny.  

Poni?ej przedstawiamy kilka b??dów, które za?o?yciele firm pope?niaj? najcz??ciej na swoich stronach w social mediach. 

Podstawowy b??d - brak grafiki 

Dla odbiorców przegl?daj?cych media spo?eczno?ciowe nasz post b?dzie jednym z wielu. Najwa?niejsze jest wi?c, aby by? on w stanie jak najbardziej rzuci? si? w oczy i przyci?gn?? uwag?. W tym celu najcz??ciej wykorzystywane s? kontrastowe, ale jednocze?nie nieprzesadzone grafiki. Aby cieszy? si? z dobrze wykonanych obrazów, warto zleci? ich zrobienie osobom zajmuj?cym si? grafik? komputerow?. 

Najlepiej, aby grafika mia?a swój w?asny, unikatowy styl i by?a powtarzalna, ale jednocze?nie niezbyt monotonna. To samo tyczy si? zdj?? profilowych i obrazów w tle. Szata graficzna w ogromny sposób wp?ywa na odbiór naszej dzia?alno?ci przez osob? odwiedzaj?c? profil i nie powinni?my tego lekcewa?y?. 

Prowadzenie profilu firmy w mediach spo?eczno?ciowych - czy robisz to dobrze?  

Brak kontaktu z odbiorcami 

Wiadomo, ?e prowadz?c swój fanpage musimy regularnie zacz?? wrzuca? wpisy. Jest to zwi?zane nie tylko z poszerzeniem zasi?gów, ale równie? utrzymaniem kontaktu ze ?ledz?cymi nas odbiorcami. Samo tworzenie postów jednak nie wystarczy. Warto jest co jaki? czas odpowiada? na zapytania lub inne, ciekawe tre?ci napisane przez u?ytkowników w komentarzach. Nie powinni?my jednak nadmiernie si? rozpisywa?, a tym bardziej wchodzi? w obszern? dyskusj? i wyk?óca? si?. 

Pozytywnie na odbiór naszej dzia?alno?ci wp?ynie jeszcze odpisywanie u?ytkownikom na zapytania w wiadomo?ciach prywatnych. 

Podkradanie praw autorskich 

To zdecydowany strza? w kolano. Podbieranie stworzonych przez kogo? zdj?? lub filmów i wklejanie ich na swój profil jest po prostu jawn? kradzie??. Wówczas, gdy kto? z naszych odbiorców to zauwa?y, mo?emy mie? spore problemy zarówno prawne, jak i te w postaci odchodz?cych od nas osób. Renoma firmy gwa?townie spadnie, co spowoduje utrat? klientów.