Prowadzenie profilu firmy w mediach społecznościowych - czy robisz to dobrze?

Większość przedsiębiorców w celu podniesienia popularności swojej firmy, próbuje swoich sił w prowadzeniu mediów społecznościowych. Tworzenie “fanpage’y” to jedna z wielu dróg prowadzących do lepszego odbioru naszej działalności przez potencjalnych klientów. Wiele osób do końca nie wie, jak faktycznie prowadzić takie profile i robi to nieudolnie, co wpływa jedynie na poszerzenie się grona osób odbierających firmę w sposób negatywny.  

Poniżej przedstawiamy kilka błędów, które założyciele firm popełniają najczęściej na swoich stronach w social mediach. 

Podstawowy błąd - brak grafiki 

Dla odbiorców przeglądających media społecznościowe nasz post będzie jednym z wielu. Najważniejsze jest więc, aby był on w stanie jak najbardziej rzucić się w oczy i przyciągnąć uwagę. W tym celu najczęściej wykorzystywane są kontrastowe, ale jednocześnie nieprzesadzone grafiki. Aby cieszyć się z dobrze wykonanych obrazów, warto zlecić ich zrobienie osobom zajmującym się grafiką komputerową. 

Najlepiej, aby grafika miała swój własny, unikatowy styl i była powtarzalna, ale jednocześnie niezbyt monotonna. To samo tyczy się zdjęć profilowych i obrazów w tle. Szata graficzna w ogromny sposób wpływa na odbiór naszej działalności przez osobę odwiedzającą profil i nie powinniśmy tego lekceważyć. 

Prowadzenie profilu firmy w mediach społecznościowych - czy robisz to dobrze?  

Brak kontaktu z odbiorcami 

Wiadomo, że prowadząc swój fanpage musimy regularnie zacząć wrzucać wpisy. Jest to związane nie tylko z poszerzeniem zasięgów, ale również utrzymaniem kontaktu ze śledzącymi nas odbiorcami. Samo tworzenie postów jednak nie wystarczy. Warto jest co jakiś czas odpowiadać na zapytania lub inne, ciekawe treści napisane przez użytkowników w komentarzach. Nie powinniśmy jednak nadmiernie się rozpisywać, a tym bardziej wchodzić w obszerną dyskusję i wykłócać się. 

Pozytywnie na odbiór naszej działalności wpłynie jeszcze odpisywanie użytkownikom na zapytania w wiadomościach prywatnych. 

Podkradanie praw autorskich 

To zdecydowany strzał w kolano. Podbieranie stworzonych przez kogoś zdjęć lub filmów i wklejanie ich na swój profil jest po prostu jawną kradzieżą. Wówczas, gdy ktoś z naszych odbiorców to zauważy, możemy mieć spore problemy zarówno prawne, jak i te w postaci odchodzących od nas osób. Renoma firmy gwałtownie spadnie, co spowoduje utratę klientów.